2017. szeptember 5.

Szelenceutazás || Málta Nemzeti Akvárium


Szeretem a vizet. Legyen az ivóvíz, tengervíz, édesvíz, ásványvíz, én szeretem, innen pedig nem nehéz kitalálni, hogy az akvárium is nagy kedvencem. Szeretem a teknősbékákat és a tengeri csikókat (tengericsikót lehet vajon otthon tartani?), a színes halakat, a kagylókat, a tengericsillagokat. A máltai nyaralásunk során az idegenvezető már a szállásra tartva is pedzegette, hogy a szállodától nincs is olyan messze a Máltai Nemzeti Akvárium.
Egyik nap a fakultatív programok után úgy döntöttünk, hogy még egy soron kívüli fakultatív programra beugrunk, és megnézzük, milyen is az akvárium belülről. Zárás előtt bő egy órával értünk oda, és bár először picit féltem, hogy nem lesz elegendő az egy óra, végül mégis volt lehetőségünk megnézni mindent, amit csak szerettünk volna.

A Máltai Nemzeti Akváriumban összesen 41 tartály van, a halak, tengeri csikók és más vízi élőlények mellett találkozhatunk még hüllőkkel, bogarakkal, kígyókkal is. Néhány részen igen egyedi megoldásokkal találkoztunk, volt például egy olyan akvárium, amit elsüllyedt tengeralattjárónak rendeztek be, nagyon hangulatos volt, ahogyan a víz alatt egy ajtó körül köröztek a picike cápák. A mi Tropicariumunkhoz hasonlóan itt is van egy rész, ahol át lehet sétálni egy alagúton, miközben feletted, melletted úszkálnak a zebra és tigriscápák, a ráják, az angolnák, és az apró halak.


A személyes kedvencem a tengeri csikós akvárium volt, ahol sok-sok kisebb és nagyobb tengeri csikó táncolt körbe-körbe. Volt azonban még egy akvárium, ami előtt hosszú ideig cövekeltem, ez pedig a –szakszót nem ismerve-, tengeri csikó keltető volt. Egy babszem méretű burokban voltak a picike csikóhalak egy akváriumban, nagyítón keresztül lehetett megfigyelni a mozgásukat. Említettem már, hogy imádom, ismétlem IMÁDOM a csikóhalakat…?

Ha Máltán jártok, semmiképpen ne hagyjátok ki az Akváriumot, mert csodálatos élmény!

Jártatok már Máltán? Melyik a kedvenc vízi állatotok? 

1 megjegyzés:

  1. Szeretem Máltát. Meghatározó élmény volt, hogy úszhattam ott delfinekkel. Amióta Merle Állati elmékét olvastam, ez volt az álmom."Kedvenc" állatunk pedig a tengeri sün. Gergő az első nap belelépett egybe...

    VálaszTörlés

Kedves Szelencenyitogató!

Köszönöm, hogy időt szántál rám, és megosztottad velem a véleményedet!