2017. július 31.

Szelencegondolat || A Filofax sztori - így élünk mi ketten Pöttyössel


Évek óta használok különböző határidőnaplókat, noteszeket, füzeteket, a Filofax azonban csak tavaly került képbe az életemben. Lassan egy éve vagyunk elválaszthatatlanok Pöttyössel, és most szeretném veletek megosztani a tapasztalataimat, ötleteimet, gondolataimat a Filofaxról – induljon tehát a nagy Filofax sztori. Így élünk mi ketten Pöttyössel.
Gyűrűs kalendáriumot több üzlet kínálatában is találhatunk, én a realwebshop.hu oldalról rendeltem a sajátomat. A rendelésem idején éppen akció volt a webshopban, és nyilván a kiszemelt darabból nem volt készleten. Írtam tehát egy levelet az ügyfélszolgálatnak, hogy esetleg, talán, valahol a raktár egy eldugott sarkában nem maradt-e még egy utolsó darab valamelyik kiszemelt darabból. Szerencsére az ügyfélszolgálat nagyon gyorsan válaszolt a megkeresésemre, így néhány kattintás után meg is rendelhettem Pöttyöst a Filofaxot.

Pöttyös egy M-es (vagy personal) méretű Realsystem gyűrűs kalendárium, jelenleg 5900 Ft. a webshopban, én 3800 Ft. körül fizettem érte, az akciónak köszönhetően.   A kalendáriumban heti beosztású naptárbetét, négyzethálós jegyzetlap, telefonregiszter, kártyatartó, vonalzó és elválasztó van első körben, a további kiegészítő (üres, vagy vonalas jegyzetlap, stb.) külön beszerezhető kellékek. Mivel a gyűrűs kalendárok egyik nagy előnye, hogy szabadon változtathatjuk őket, így nagyon könnyen a saját igényeinkre szabhatjuk a naptárakat – ha valamire nincs szükségem kiveszem, ha valamire szükségem van, akkor beteszem a lapot. Egyszerű, és nagyszerű, hol a bibi?
A Filofax beszippant. A Pinteresten millió számra találhatunk ötleteket arra vonatkozóan, hogy milyen lapokkal, listákkal, matricákkal, washi tapekkel tehetjük színesebbé a kalendárunkat. Első körben megelégedtem azokkal a lapokkal, amiket gyárilag kaptam a Filofaxba, hiszen új volt a rendszer, és tudnom kellett, hogy mennyire jövünk majd ki jól az új szerzeménnyel. Az első akadályokat viszonylag gyorsan vettük, így jöhetett a dekorálás.

Az elválasztó lapokhoz a papírt a Lidlben szereztem be. Időről időre a Lidlben felbukkannak papírcsomagok, amikre érdemes lecsapni, de néhány jól kitalált keresőszóval az ebay és az aliexpressz is ontja magából a színesebbnél színesebb és mintásabbnál mintásabb papírokat, amelyeket aztán jól fel lehet használni a Filofax vagy a scrapbook dekorálására. A matricákat az e-bayről rendeltem, a washi tapek szintén onnan érkeztek.

A listás lapokat a netről szedtem-túrtam össze, ebben az alábbi oldalak voltak nagy segítségemre:
1 | Via – Urban Eve
Urban Eve Viát biztosan sokan ismeritek, hosszú évek óta jelen van a blogvilágban, és időről időre a blogján meglepi az olvasóit ingyenesen letölthető anyagokkal. Külön szekció foglalkozik a Filofaxba passzintható lapokkal, illetve időről időre tart Kreatív Kalendár tanfolyamot is.
 2 | Pinterest
Melyik más oldal lehetne a lehetőségek és az ötletek tárháza, ha nem a Pinterest? Filofax free printables, vagy filofax ideas keresőszavakra millió és egy találatot hoz az oldal, már csak választani kell a lehetőségek közül. Érdemes nem csak „filofax” keresőszóval kutatni, a bullet journal, vagy bujo is nagyon jó ötleteket ad a filofaxunk csinosítására.

Néhány szóban a rendszeremről

Nos, rendszerem az nincs. Néhány tematikus lapot betettem ugyan a naptáramba (sorozatkövetőt, kívánságlistát, könyv kölcsön listát, és olvasmánylistát), de nagyon átgondolt, és mérnöki precizitással tervezett rendszerem nincsen. 
A Filofaxnál is azt az elvet vallom, hogy a naptár van értem, és nem én a naptárért. Időnként előkerülnek a színes tollak, és a jó előre beírt programoknál sikerül tartani egy színkódos rendszert, de a munkahelyemen-találkozón-buszon-utca közepén előkapom és felírom, mert éppen ott kell felírnom, ott már nem minden esetben van lehetőségem előtúrni a programhoz tartozó színes tollat. Bár az időbeosztásom elég szoros (=állandó rohanás), amikor van 5-10 szabad percem, szívesen színezek vagy színkódolok, de nem dől össze a világom akkor sem, ha minden kék a naptárban. A mindennapjaimat radírozható tollal szervezem, így egy rossz helyre írt időpont, egy elírt telefonszám, vagy éppen egy lemondott program könnyen javítható.


A határidőnapló az ember jó barátja lehet, a Filofax pedig az ember legjobb barátja lehet, hogyha a „kész” határidőnaplók annyira nem hozzák lázba az embert, vagy szeretne kialakítani valami jóval személyre szabottabb rendszert.


Milyen a határidőnaplótok? Hogy álltok a Filofax/gyűrűs kalendárium kérdéshez? 

Ha van kedvetek, osszátok meg a Szelence Facebook vagy instagram oldalán a határidőnaplótokat! Ahhoz, hogy lássuk egymást, használjátok a #mutiahatáridőnaplód és a #Szelencetitkok hashtageket! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Szelencenyitogató!

Köszönöm, hogy időt szántál rám, és megosztottad velem a véleményedet!