2016. október 4.

Szelenceutazás – Szelencefia – Világítótornyot Ágnesnek!

Szelenceutazás – Szelencefia – Világítótornyot Ágnesnek!
A Capriról szóló beszámolómban említettem, hogy nagy rajongója vagyok a világítótornyoknak – az óriáskerekek és a hőlégballonok mellett.
Amikor Caprin jártunk, a parti sétányon felfigyeltem néhány árusra, akik kerámia harangokat árultak. Különböző alakú, méretű, és színű szélharangok voltak ezek, és mint minden színes mütyür, ez is vonzotta a tekintetemet.
Amikor közelebb mentem egy árushoz, első látásra belehabarodtam egy kék-fehér csíkos kerámia világítótoronyba. Nézelődtem hát egy darabig – kell-e nekem egy plusz „porfogó” a lakásba, vagy nem, de ki tudja mikor lesz legközelebb lehetőségem arra, hogy saját világítótornyom legyen…?
Végül hazajött velünk ez a kék-fehér csíkos csoda, és a toronnyal együtt a harangok legendája is.
Egyszer régen, nagyon régen, egy özvegyasszony egyedüli fiaként élt egy szegény juhász Capri szigetén. Nagyon szegényes körülmények között éltek, egyetlen kincsük egy bárány volt, akit a Mount Solaron legeltettek. Egy este, a fiú legeltetés közben elveszítette a bárányka nyomát, amitől nagyon megijedt, hiszen ez volt az egyetlen kincsük szegény édesanyjával. Kereste a bárányt, de nem találta, ám a távolból ekkor harangok hangját hallotta – nyomban megindult hát a hang irányába. Ahogy futott a hang után, egy fehér lovon megjelent Szent Mihály, egy harangot adott neki, és azt mondta neki kövesse a harangok hangját, ami megvédi majd minden rossztól. Ezzel a fiúnak adta a harangot, ami addig a nyakában lógott.
Attól a naptól fogva a juhász életét öröm és szerencse övezte, minden kívánsága valósággá vált.
A legenda helyéről ma a San Michele templom állít emléket – ezen a helyen jelent meg Szent Mihály a juhásznak, és így lett a szerencseharang Capri szimbóluma.

Ezzel a legendával adják át a saját harangodat, és kívánnak szerencsét.



Hisztek a legendákban? Van esetleg kabalátok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Szelencenyitogató!

Köszönöm, hogy időt szántál rám, és megosztottad velem a véleményedet!