2015. május 6.

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} Kedvenc ínyencség - ahogy én készítem



A heti VKP téma ismét édesszájúra sikerült, azonban ezt egy ilyen Gombóc Arturina egyáltalán nem bánja :]

Említettem már, hogy a családunkban édesanyám a konyha ördöge, azonban az utóbbi néhány hétben nekem is sikerült bejutnom a konyhába, és csúcsos kalapban, seprűt és nyávogó fekete macskát félredobva boszorkánykodni. 
Alapvetően nagyon szívesen sütök és főzök, szeretek új recepteket kipróbálni, viszont gyűlölök magam után elpakolni - nagy szerencsém, hogy a mosogatást a gép megoldja helyettem. 

Ebben a bejegyzésben Nigella lisztmentes csokitortáját szeretném megosztani a kedves (édesszájú) olvasókkal. Nigella Lawsonról mindenki tudja, hogy mennyire édesszájú. Ő az a nő, aki az olvasztott csokoládés tésztakeverékbe belelök még egy csomag kakaóport, hogy aztán az ébenfekete tésztába még csokipasztillákat dobhasson. Szeretem a műsorait, bár Gordon Ramsay habitusa közelebb áll hozzám.
A receptet a Troll a konyhámban (mennyire vagány URL név!) találtam kb. egy évvel ezelőtt. Először kísérleti jelleggel, később inkább "kéne valami édesség, süssünk egy tortát" jelleggel készült. Lássunk neki! 



A csokoládés liezonunkat először is 25 dkg. étcsokoládéval kezdjük. Én általában Boci csokit szoktam használni, most sem történt ez másképpen. 


12,5 dkg. vajra lesz szükségünk a tésztához


Egy közepes méretű lábosba randizni küldjük a 25 dkg. étcsokoládét a 12,5 dkg vajjal, és azért, hogy a szerelmük igazán tüzes legyen, vízgőz felett szépen összeolvasztjuk őket. 


Mialatt a csokoládénk és a vajunk olvadozik, egy tálba felütünk két egész tojást, és hozzácsapunk négy tojássárgáját. Mindig az utolsó sárgája lesz öngyilkos, ugye?




Egy másik tálba tegyük bele a négy tojás fehérjét, készítsük magunk mellé a porcukrot is, később még szükségünk lesz rá, úgyhogy ne most szőjünk titkos álmokat egy tavaszi habcsókról.


A két egész tojáshoz és a négy tojássárgájához adjunk hozzá 7,5 dkg. porcukrot, és keverjük szépen habosra. Ha lehetőségünk van rá, énekeljünk közben, az elengedhetetlen a süteményünk sikerességéhez! ;]


Mint említettem, habosra keverjük barátunk, Robotgép Robi segítségével


Egy csipet sóval verjük fel a tojásfehérjét,közben folyamatosan adagoljunk hozzá a maradék (10 dkg.) porcukrot. 


A tojásbox közben azért figyeljünk arra, hogy a gőz felett fürdőző szerelmespárunk le ne égjen. Kár lenne azért a sok finom csokoládéért. Természetesen gyönyörködni az olvasztott csokoládéban szabad ;]


Miután a csokoládé és a  vaj szerelme beteljesedett, óvatosan, több kisebb lépésben öntsük hozzá a cukros-tojássárgájás keverékhez. Ha mókás kedvünkben vagyunk, az olvadt csokival megpróbálhatunk mintát rajzolni a cukros tojásba.


Robotgép Robi segítségével keverjük össze a csokis-tojásos-cukros masszát. Utána örömködjünk, hogy lenyalhatjuk a masszát a habverőről.


A csokis-cukros-tojásos masszához lassan, óvatosan adagoljuk hozzá a tojásfehérje habot. Nagyon fontos, hogy a felvert tojásfehérjét ne Hűbele Balázs módjára kezdjük el belekavarni a masszánkba, hanem apránként nagy, széles mozdulatokkal forgassuk bele, hogy ne törjön össze a hab. Így lesz igazán habos, és légiesen könnyed a tésztánk. 


Forgatás közben örömködjünk, hogy az étcsokoládé milyen szépen, márványosan elegyedik a tojásfehérjével. Imádom ezt a pillanatot!

Miután mindent összeforgattunk mindennel, körülbelül így fog kinézni a tésztánk. 


Ezután öntsük bele egy szilikonformába (ha nincs szilikonforma, akkor értelemszerűen kivajazott, kilisztezett formába), és előmelegített sütőben, kb. 180 °C-on 30-35 percig süssük. Időnként csekkoljuk le, nem szabad, hogy a tészta kiszáradjon. Az végzetes hiba lenne.
Opcionálisan szórhatunk a tésztába még egy kis étcsokoládét. A biztonság kedvéért, nehogy csokoládémentes legyen a tortánk.


Így néz ki a kis aranyos, miután kivettem a sütőből


Nem kell megijedni, ha sütés után egy kicsit összeesik, attól még nagyon finom :]




Miután megsült, frissen felvert vaníliás tejszínhabbal (és opcionálisan idénygyümölccsel) tálaljuk,és mosolyogva, irulva-pirulva zsebeljük be a dicséreteket. 



Végül, készítsünk magunknak egy csodálatos tejeskávét, és hátradőlve élvezzük a süteményt és a kávét. 


















6 megjegyzés:

  1. óóó mennyire gusztusos!! :))

    VálaszTörlés
  2. Hmm, ezt nem most kellett volna megnézni *.*
    Amúgy én is szeretem Nigella műsorait, meg ahogy süt-főz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nem egy 22:55-ös süteményről van szó :] De egyszer szerintem érdemes rászánni egy órát, meghálálja majd :]

      Törlés
  3. Egyszer már csináltam ilyet, de tettem bele fehércsoki darabokat is és egy kis Nutellát. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem bűn Nutellával és fehércsoki darabkákkal elrontani ezt a tortát, de ahogy érzed :P

      Törlés

Kedves Szelencenyitogató!

Köszönöm, hogy időt szántál rám, és megosztottad velem a véleményedet!